برای پیوستن به بهمن مرادیان پی در فیس بوک روی عکس کلیک کنید.

جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰/۰۶/۰۱

نامه ی یک فعال سیاسی به مادرش





به نام هویت انسانی

من اینجا بس دلم تنگ است
و هر سازی که می بینم بد آهنگ است

مادر عزیزم : امیدوارم خوب باشید.
مادر عزیزم ، این نامه را از زندان برایت ارسال می کنم! در واقع این نامه از زندان به زندان ارسال می شود! بنده در زندان غربت هستم و شما در زندانی که جمهوری اسلامی برایتان تداعی کرده است!
در این نقطه از کره زمین ، انسان ها ، ویژگی ها و تضادهای منحصر به فردی دارند وعاطفه میان آنها معنائی ندارد!
در این جزیره با تمامی آزادی بیان و گفتاری که دارم ، احساس خوبی ندارم و حس یک زندانی را دارم!
فردی شده ام که هر ثانیه دست خوش ، حوادث جدید می شود!!!
بنده در مسیری قرار گرفته بودم که مسیر مقابلم بود و زندگی حرفه ای باعث شد ، که پس از فعالیت و جنب و جوش ، به غربت اعزام شوم!
در این مسیر طولانی که گذراندم ، با دشواری های رو به رو ، سخت مبارزه کردم وخطرات فراوانی ، زندگی ام را تحت الشعاع قرار داد!
ولی طبق فرمایشات پدر ، ایستادگی کردم.
همیشه یاد و خاطره ی این گفتار از پدر ، در گوشم همانند جرسی ، طنین انداز است ، که به من می گفت :
یادت باشد که برای یک بار ایستادن ، هزار بار زمین خورده ای ! پس مقاومت کن!
در هر لحظه که احساس نا امیدی باعث می شد ، انرژی ام تحلیل رود ، با به خاطر آوردن آن گفتار ، انرژی ام صد چندان می شد و با تمام نیرو ، رو به جلو حرکت می کردم!
در این مدت ، از حوادث روی داده ، برای شما چیزی را بازگو نکردم! که مبادا زندگی اتان را با نگرانی همراه کنم و باعث شوم ، روزها را با نگرانی دنبال کنید!
بنده در این مدت طبق فرمایشاتتان زندگی ی شاعرانه و دوره های سیاسی گوناگونی را گذراندم و تجربیات بسزائی کسب کردم. همیشه سعی کردم ، دیدم را به زندگی شفاف کنم و تمام هستی را در منطق و فلسفه ، خلاصه کنم.
مادر عزیزم:
پلک هایت را ببند ، تا راحت عرض کنم :
جایتان در این گوشه از دنیا خالی است و هر لحظه برای دیدارتان پر می کشم.
درس های زیادی از شما گرفته ام و تک تک آن درس های عالی را در سراسر زندگی ام ، استفاده می کنم و سعی بر این دارم که رفتارهای شما را ، ملکه ی ذهنم کنم.
مادر عزیزم:
فاصله برای من معنی ندارد ، همیشه و در هر لحظه به یادتان هستم . یاد و خاطره ی خانواده ام ، برای من ، زنده کردن ، زندگی ست.
طبق آموزه های خانوادگی و فرمایشات شما ، سعی بر این دارم ، که با افراد اجتماع نسبتا جدیدی که در آن قرار گرفته ام ، برخوردی آمیخته با طبع نیکو داشته باشم و اخلاق خردمند و خرد اخلاق مند را ، سر مبدا تمام رفتارهایم ، قرار دهم.
بنده در این جزیره ، آزادی را حس می کنم و دیگر کسی نیست که سلسله رفتارها و افکارم را حلاجی کند !
دیگر رژیمی نیست که رفتارهای زننده را بر من و ما القا کند!
در این سرزمین ، حیات سیاسی ام ، رو به پیشرفت است و دیگر ممیزی در کار نیست!
بنده سعی می کنم ، مثل همیشه و با نیروئی بیشتر ، در مورد آزادی و نقض حقوق بشر ، بررسی ، تحقیق و سپس آنها را تحلیل کنم و از فعالین این موارد باشم.
آزادی را برای همه ی مردم این کره خاکی و خصوصا مردم کشورم ، ایران خواستدارم و در پی به ارمغان آوردنش هستم و موارد نقض حقوق بشر و کودک آزاری ، در هر کجای این گنبد سبز ، مشاهده کنم را ، به مراکز مرتبط گزارش می کنم و مدافعان حقوق بشر و فعالین اجتماعی را در جریان قرار می دهم.
بنده سعی می کنم ، در زندگی حرفه ای ام، انسانی، واقع گرا باشم و بنای ذهنم را بر چهار چوب و آنالیز سیستماتیک ، منطق و فلسفه ، استوار سازم و در زندگی سیاسی ام ، همیشه بر مواضین خانوادگی و بنیاد وجودی امان ، پایبند باشم.
همان طور که شما می دانید ضرورت انقلاب و تغییر ، هزینه است وبرای رسیدن به آزادی بی قید و شرط و رهائی از قید و بند این رژیم فاسد ، باید هر نفرخود را مسئول بداند!
من و شما تا آنجائی که می دانیم ، سهم خود را ایفا کردیم و امیدوارم که این هزینه ها به نقطه ی خوبی ختم شود و این رژیم تا گردن در فساد ، از بین برود و جامعه ی جهانی از شر این مفسدین رها شود!
امیدوارم اجتماعی سرشار از عشق و محبت ، کشور را فرا گیرد وآگاهی نزد مردم بالا رود و با تمام نیرو در اجتماعات ، مردم تلاش کنند و هر روز ارتقا را حس کنید.
اجتماع داخلی تنها از راه آگاهی است که میتواند به شان سزاوارش دست پیدا کند و تا آنجائی که بنده شما را می شناسم و با عزم راسختان آشنا هستم، می توانید در این راه کمک بسزائی کنید.
امیدوارم روزی برسد که پس از آزادی کامل ، شما را در خاک وطن در آغوش بگیرم و تمامی این فشارها و دردها را، فراموش کنم.
در انتها امیدوارم روزی فرا رسد که مثل همیشه دست در دست شما ، برای تغییر و دگرگونی اجتماع ، قدم مثبت برداریم و اجتماع کشور را عینی و واقعی ، آگاه کنیم وبرای روزهای خوب پیش رو ، با سیاسیون لایق ، تصمیم گیری کنیم.

به امید دیدار و با مهر
بهمن مرادیان پی

2011/08/22
time: 01:45 am
sheffield /uk
sh9rf